Thursday, February 11, 2010

Akan Datang: Madah Berzikir

Sumber: Laman web Fajar Pakeer


Penulis: Eisya Aqila
Penerbit: Fajar Pakeer

Sinopsis:

Puteri Aisyah Aqilah melalui episod penuh duka sepanjang kehidupannya. Tersingkir dari sekolah lantaran kes disiplin, tekanan atas deraan ayah tiri, membuatkan dia terdampar ke lembah penuh noda dan dosa. Namun memori madah berzirik ayah kandungnya, menjadi penguat untuk dia kembali ke pangkal jalan.

Namun jalan itu juga terlalu banyak liku dan cabaran. Aisyah juga terperangkap dalam satu lagi sindiket berbahaya. Mujurlah dia bersemuka Fikri, yang kemudian berazam menyelamatkannya. Dalam masa yang sama Fikri menaruh hati terhadap Aisyah tanpa disedari gadis itu.

Aisyah tidak sanggup pulang ke pangkuan keluarga, bimbang bakal menjadi mengsa ayah tiri, namun hati memendam rindu tidak putus kepada ibu. Dia tahu dia gadis yang pernah gagal dalam hidup, diberi gelaran oleh masyarakat, namun Aisyah tidak mengalah. Dia bangkit, memperjuangkan cita-cita serta terus mengikut jalan diredai Allah. Biar hina di mata manusia, bukan di samping Allah.

Tapi, mampukah Aisyah bangkit daripada keruntuhan? Bolehkah Aisyah menerima liku di depannya, untuk mencapai makna diri?

1 comments:

Cahaya Pemelihara said...

salam..
novel ini mmg best..byk pengajaran dan kekuatan wataknya..

Post a Comment

 
Copyright © 2010 Read & Review | Design : Noyod.Com