Thursday, February 11, 2010

Akan Datang: Ingin Hati Melukis Kata

Sumber: Laman web Fajar Pakeer



Penulis: Bikash Nur Idris/Ebriza Aminnudin
Penerbit: Fajar Pakeer

Sinopsis:

Menjangkau usia yang lewat membuatkan perkahwinan menjadi tuntutan. Hati mungkin belum dibuka namun hati keluarga sudah terlalu luas bukanya harus dijaga. Atas sebab itulah Ainsya Najma, gadis yang mendapat gelaran andartu diam menerima pilihan ibu. Begitu juga Ruzaiman, bujang terlajak akur saja dengan kehendak ibu. Namun tulisan takdir tidak seiring.

Ainsya Najma, gadis yang hanya tahu setuju, tiba-tiba menolak perkahwinn yang bakal berlangsung dua minggu lagi. Dia tidak boleh teruskannya! Dia cuba lari daripada kenyataan, namun kenyataan takkan pernah tinggalkannya. Dia perlu juga menjadi raja sehari dalam dua minggu itu - dengan pengantin lelaki yang berbeza! Dia kenal Solehandin sekian lama. namun lelaki itu memberi nanar dan kini Raimi hadir untuk cuba mengubati.

Ruzaimi, sukar untuk cinta mengulit hatinya walau dihidang sepuluh gadis cantik, termasuklah Jazshira, si model lampai terkenal. Namun, atas kemahuan mama, dia jalinkan juga hubungan, tanpa getaran dalam hati. Dia tahu tiada cinta untuk Jazshira namun dia terperangkap juga dalam kancah percintaan ciptaan sendiri, sehingga hadirnya Fadxiora, menggetar hati dan sukma.

Apakah Ainsya Najma akan membuka peluang kedua untuk Raimi? Adakah Ruzaiman akan mendapatkan cinta Fadxiora yang menggetar hati? Dan, mungkinkah peluang itu ada untuk insan asing menjadi dekat apabila hati sudah melukis kata, bahawa cinta sudah ada... ?

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2010 Read & Review | Design : Noyod.Com