Tuesday, December 8, 2009

Berbunga Kasih


Penulis: Hani Fazuha
Penerbit: Alaf 21

Review from Faratira:-

Pertama kali, Fara nak minta maaf pada Kak Hani Fazuha kalau apa yang Fara sampaikan nanti mungkin akan membuatkan Kak Hani Fazuha terasa hati. Terima kritikan ini dengan hati terbuka ya, Kak Hani Fazuha.

Jalan ceritanya dah okey, garapan penulis tentang penderitaan yang di alami Dya; penderaan fizikal dan mental oleh ayahnya dan penderaan seksual oleh Abang Ari dapat dijiwai sepenuhnya. Kalau berada kat tempat Dya, tak tahulah nak cakap macam mana. Memang lebih baik mati aje. Part ni, memang terkesan. Sangat terkesan. Betapa ada juga orang yang sezalim itu.

Gaya bahasanya okeylah. Laras bahasa novel-novel yang ada kat pasaran. Masih mampu membuatkan Fara 'merasai' penderitaan yang dialami Dya tu.

Cuma, watak utamanya, Dya dan Zarif. Fara rasa watak hero dan heroin tak banyak beza dengan novel pertama Hani Fazuha. Heronya diangkat sebagai orang yang terlalu baik dan handsome gila. Heroin dia pula, seorang yang keras kepala, agak mengada-ngada dan cantik sampai ada tiga lelaki yang minat kat Dya. Semakin lama Fara baca, timbul rasa bosan. Tapi, sebab nak tahu apa endingnya, tamat ke tidak penderitaan Dya tu, Fara gagahkan diri juga untuk membaca.

Rating: 3/5

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2010 Read & Review | Design : Noyod.Com